علم و تکنولوژی

تاسیس حداقل یک کارخانه آرد کامل در استان‌ها تا آخرسال/ ۹۶۹ پروژه بهداشتی آماده افتتاح دردهه فجر

معاون وزارت بهداشت از تدوین نقشه مشکلات تغذیه‌ای استان‌ها و راه اندازی حداقل یک کارخانه آرد کامل در استان‌ها تا پایان سال خبر داد.

به گزارش تکنونامه، دکتر حسین فرشیدی در اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به شروع برنامه ملی سلامت خانواده از اردیبهشت در ۵۳ شهر کشور، اظهار کرد: این برنامه در حال حاضر در ۱۹۵ شهر کشور و ۶ منطقه حاشیه شهر اجرایی شده و حدود ۲۷ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

وی با اشاره به تغییرات مثبت اجرای برنامه ملی سلامت خانواده، خاطرنشان کرد: در کنگره بین‌المللی سلامت خانواده و نظام ارجاع، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های دانشگاه‌ها در اجرای برنامه ملی سلامت و تاثیرگذاری آن در بهبود ارتقای سلامت عرضه می‌شود.

معاون وزیر بهداشت از ادغام آموزش و نظام سلامت، تقویت شبکه بهداشت، مردمی سازی نظام سلامت، عوامل اجتماعی موثر در سلامت و سلامت الکترونیک به عنوان محورهای مهم این کنگره یاد کرد و افزود: این همایش با حضور مدیرانی از سازمان جهانی بهداشت و دفتر مدیترانه شرقی این سازمان، وزرای بهداشت کشورهای مختلف در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار و در حاشیه آن، نمایشگاهی از دستاوردهای نظام سلامت، برپا می‌شود.

دکتر فرشیدی از اجرای بهینه پویش ملی سلامت و اطلاع رسانی گسترده در مورد تغذیه سالم، راه اندازی حداقل یک کارخانه آرد کامل در استان‌ها تا پایان سال، تدوین نقشه مشکلات تغذیه‌ای استان‌ها، جذب نیروی مراقب سلامت باتوجه به تفاهم نامه معاونت‌های توسعه و بهداشت وزارت بهداشت را انتظارات معاونت بهداشت از دانشگاه‌ها دانست.

 به گزارش وبدا، وی با گرامیداشت فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، از آماده بودن ۹۶۹ پروژه بهداشتی در سراسر کشور برای افتتاح در این ایام خبر داد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا