اقتصادیکسب و کار ایرانی

چگونگی خرید از سایت های خارجی و تحویل در ایران

مراحل خرید از سایت های فروشگاهی خارجی

مراحل خرید کالا از سایت های خارجی

بهترین سایت خرید از خارج کشور |خرید از سایت های خارجی با کارت شتاب |خرید از سایت های خارجی بدون گمرک

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید از سایت های خارجی ذهن هر کاربر ایرانی را به خود مشغول می کند ، روش پرداخت ارز در این گونه سایت ها و نحوه تحویل کالاها می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه خرید از سایت های خارجی تا انتهای مطلب همراه ما باشید..

 

پرداخت در سایت های فروشگاهی خارجی

باید توجه داشته باشید می بایست برای خرید از سایت های خارجی کارت اعتباری بین المللی یعنی ویزاکارت  ، مسترکارت و یا کارت های مشابه در اختیار داشته باشید.

 

همان گونه که می دانید ایران از یکی پنج کشوری است که شبکه بانکی آن به شبکه بانکی جهانی متصل نیست. بنابر این هیچ گونه خدماتی از شرکت هایی مانند ویزا کارت و مستر کارت دریافت نخواهد کرد. برای حل این مسئله چند راهکار برای کاربران وجود دارد.

 

استفاده از کارت های اعتباری دیگران

اگر خودتان کارت اعتباری در اختیار ندارید می توانید برای خرید از این گونه سایت های خارجی از کارت اعتباری کسانی که در خارج از کشور ساکن هستند استفاده نمایید. تنها کافی است شماره کارت ،  تاریخ انقضا و کد سه رقمی امنیتی کارت دوستتان را در اختیار داشته باشید و اقدام به خرید نمایید. البته بایستی توجه داشته باشید که برخی از بانک ها  با کمک درگاه واسطه پرداخت از صاحبین کارت تاییدیه می گیرند بنابراین هنگام انجام خرید لازم است با دوستتان در ارتباط باشید.

 

استفاده از کارت های اعتباری در داخل کشور

یکی دیگر از راه های پرداخت ارز در این گونه سایت ها استفاده از کارت های اعتباری بین المللی که از طریق شرکت های فروش به خریداران پیشنهاد می گردد. امروزه به خصوص در سالهای اخیر در ایران ، کارت های اعتباری بین المللی که مربوط به کشورهای آذربایجان ، تاجیکستان و امارات می باشد،  از طریق صرافان در اختیار خریداران قرار می گیرد. البته اعتبار این نوع کارت های بین المللی هنوز از مهم ترین دغدغه های ایرانیان است.

 

در برخی مواقع کارت های ارائه شده و مبالغ آن مسدود شده است و این نگرانی همواره با کاریران ایرانی در روبرو شدن با شرکت های ارائه دهنده کارتهای اعتباری همراه است. رویال بانک باکو یکی از ارائه دهندگان کارت به کاربران ایرانی درسالهای پیشین بود. اما این بانک در سال 1391 شرکت ویزا بانک را به جهت ارائه خدمات بانکی به ایرانیان جریمه کرد که این امر باعث شد بانک به شدت آسیب خورده و مبالغ زیادی از وجوه ایرانیان مسدود گردد.

 

از دیگر نگرانی های کاربران ایرانی موضوع هزینه مربوط به شارژ کردن کارت ها و میزان سرعت شارژ کردن و وجود اینترنت بانک جهت بررسی و کنترل موجودی و گردش بانکی می باشد.

 

انجام حواله ارزی با وجود صرافی ها

یکی دیگر از راه های پرداخت در سایت های فروش خارجی یاری گرفتن از صرافی ها می باشد.  لازم بذکر است با وجود امکانات پرداخت آنلاین ، امروزه واریز به حسابهای بانکی رایج نیست. صرافی ها در این مرحله با دریافت کارمزد بالایی ارز را به حساب فروشگاه خارجی واریز می کنند که در برخی از سایت ها همچنان از این روش استفاده می شود.

 

نحوه استفاده از راه های واسطه انتقال ارز

راه دیگری برای خرید از سایت ها و فروشگاه های بین المللی وجود دارد و آن استفاده از درگاه های واسطه پرداخت مانند پی پال  یا ایزی ریمیتنس می باشد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که انتقال ارز در شبکه جهانی با توجه به گستردگی بسیار زیاد آن به سادگی شبکه شتاب بانکی در ایران نیست به همین جهت شرکت های واسطه ای پرداخت نظیر 20 پیمنت ، امکان انجام  این کار را بوجود اورده اند.

 

به عنوان نمونه پی پال اکانت هایی را بوجود اورده است تا جابجایی پول بین اکانت های پی پال به سهولت ایجاد گردد. البته شرکت پی پال در خصوص کاربران ایرانی بسیار حساس است بنابراین قبل از هر اقدامی در خصوص انجام تراکنش های پی پال اطلاعات کافی را بدست آورید.

 

دریافت محصول سفارشی در کشور ایران

ارسال محصول به ایران یکی دیگر از نگرانی های ایرانیان هنگام خرید از سایت های خارجی است که البته نکته بسیار مهمی است. به جهت ایجاد تحریم در سال های اخیر بر علیه ایران شما می بایست نسبت به ارسال محصول بصورت مستقیم از سوی سایت فروشنده  اطمینان حاصل کنید. در حال حاضر امکان ارسال مستقیم کالا به ایران از سوی شرکت ها و فروشگاه های بین المللی به خصوص شرکتهای آمریکایی وجود ندارد.  بایستی توجه داشت که توجه به قوانین گمرکی در ایران نیز حائز اهمیت است.

 

از آنجایی که گروهی از محصولات به ترخیص احتیاج دارند و کارهای گمرکی باید روی آنها انجام شود ، لذا اطلاع از این روند قبل از خرید شما را آماده تحویل کالا می کند. در شرایطی که امکان ارسال مستقیم محصول به ایران نباشد می توان از ارسال غیر مستقیم استفاده نمود که چندین روش برای این منظور وجود دارد:

 

اولین راه ، یاری گرفتن از آشنایانی است که در خارج از کشور هستند. بدین ترتیب می توان کالای خریداری شده را به ادرس ایشان ارسال کنید.پس از آن کالای خود را از طریق پست یا مسافر، در ایران بگیرید. در این حالت به  آدرس شما درایران نیاز نیست.

 

کالا خارجی خود را از کدام کشورها بخریم؟

کالا خارجی خود را از کدام کشورها بخریم

 

یکی از نکات انکار نشدنی این است که در حال حاضر بهترین ، قویترین و ارزانترین  فروشگاههای مجازی بین المللی عمدتا از کشور آمریکا هستند. البته اکنون کشورهایی چون چین ، انگلستان ، آلمان ، کانادا و ژاپن نیز حرفی برای گفتن دارند و با بهبود ابزارهای پرداخت خود و از میان برداشتن محدودیت ها با سایت های آمریکایی رقابت تنگاتنگی را دارند.

 

برای یک کاربر ایرانی انتخاب مناسب کشور جهت خرید از سایت های خارجی بستگی به عوامل بسیاری که به آن اشاره شد،  دارد. از مهم ترین موارد می توان به روابط دیپلماتیک ایران با آن کشورها اشاره نمود به عبارتی بایستی دید دولت مردان آن کشور و سیاست گذاری های اعلام شده به فروشگاههای اینترنتی ، چه عملکردی در خصوص مشتری های ایرانی و ارسال محصولاتشان به ایران دارند.

 

درحال حاضر و با در نظر گرفتن نوع رویکرد روابط ایران با دیگر کشورها به نظر می رسد سایت های فروشگاهی اینترنتی در آسیای شرقی مانند کشورهای چین و هنگ کنگ  بهترین گزینه باشند زیرا ارسال کالا از این کشورها به ایران به صورت مستقیم انجام می پذیرد. از طرفی خرید از کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات و یا کشورهای همسایه  مانند ترکیه نیز عاری از هرگونه مساله ای است.

 

اگر قصد خرید بصورت تک داشته باشید (مصرف شخصی باشد نه تجاری) می توانید از کشورهای اروپایی همچون انگلستان و اسپانیا که ارسال مستقیم کالا به ایران دارند ، خرید نمایید. در حالیکه این امکان و ارسال مستقیم کالا به ایران در کشورهای آمریکا و کانادا وجود ندارد.

 

اعتبارسنجی سایت فروشگاهی خارجی

این نکته که از چه راهی می توان از امنیت خرید یک سایت خارجی اطمینان حاصل کرد ، یکی از نگرانی های کاربران،  بخصوص کاربران ایرانی است. راه های بسیاری برای بدست آوردن اطمینان از اعتبار یک سایت خارجی وجود دارد که در این جا به آن می پردازیم.

 

– مطالعه نظرات کاربرهای پیشین سایت که خریدشان را کامل انجام داده اند

 

– بررسی ایمن بودن کل پروسه خرید از سایت

 

– پرسش های تخصصی از واحد پشتیبانی سایت خرید

 

چگونه می توان ازسایت هایی خرید کرد که ایران جزء کشور های تحریم شده آن ها است؟

همان گونه که قبلا به آن اشاره شد ، برخی از کشورها مانند آمریکا ، به جز خود کشور ، برندها و سایت های فروشگاهی مانند آمازون نیز که از بزرگ ترین فروشگاه های دنیا محسوب می شود ، به مشتری های ایرانی خدمات نمی دهند. شعبه مرکزی شرکت امازون در ایالات متحده آمریکاست و دیگر شعبات در کشورهای اروپایی  دیگری همچون ایتالیا و انگلستان و یا حتی کشورهایی آسیایی مانند چین و ژاپن دارد که همگی این شعبات آمازون از ارائه خدمات به مشتریان ایرانی منع شده اند.

 

برند eBay نیز همانند آمازون عمل می کند. دراین شرایط کاربران ایرانی به ناچار می بایست با کمک دوستان و آشنایان خود در دیگر کشورها خرید خود را انجام دهند. بدین گونه که آنها با کارت اعتباری شما خرید کرده و ادرس خود را برای ارسال کالا به سایت اعلام کنند و سپس کالای دریافتی را خود به ایران پست نمایند.

 

لازم بذکراست ارسال بسته پستی از کشور آمریکا به ایران نیز دچار محدودیت های بسیاری شده است، و پروسه ارسال از کشورهای دیگر آسیایی و یا اروپایی امکان پذیر تر خواهد بود.

 

نکته قابل توجه این است که حواله پول به خارج از ایران کارمزد بالایی دارد. لذا برای خریدهای کمتر از یک هزار دلار از کارت اعتباری خود استفاده نمایید. در صورتیکه از کارت اعتباری دوستانتان که خارج از کشور هستند استفاده می نمایید برای پرداخت دین خود به ایشان دچار زیان حاصل از پرداخت کارمزد خواهید شد. درصورتی که کارت اعتباری ندارید و یا آشنایانتان برای پرداخت خرید شما اقدام نمی کنند، می توانید از خدمات 20 پیمنت برای این منظور استفاده کنید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا